SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri bâtınin eleştiri olan bu dü kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çalışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı alışverişlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Ayrıca SEM çalışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak bâtınin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı azıcık henüz harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Kısaca SEO bâtınin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir gayrı önemli başkalık da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu hava değişikdır. SEO çalışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik sıkıntısızışı esenlar.
Bu dü kavram, bâtınerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişangâh henüz ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz yeğin evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.