Logo nedir? Lafız manaı olarak soy içinlığı dilimizde amblem olan, bir çalışmain, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak çalışmaletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı çalışmai sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat manaının dışında, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan nefer yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı bayağı önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çkızılışmasını yapacak nefer yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkızılışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, çalışmaletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değçalışmatirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş sahaı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain elan çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde canlılık gösteren çalışmaletmelerin ekseri logoları sektörü özümleme eder. Fakat birden şu denli sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne çalışmae yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan filhakika bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple çalışmaletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza mevsuk adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çkızılışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir surette tanınmasını sağlayıcı çalışmaaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, zahmetsiz anlaşılır, hatırlanması zahmetsiz, kabil olduğunca azca sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çmüsavi baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli mazarrat verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine orantılı olmalıdır. Hatta kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katınöbet lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem dahi temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket muhtevain logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı mana bakımında bu bili çok önemlidir.