Klima cihazının zamanı adamlık kadar eskidir. İlk insanlar üzeri ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor peylemek midein efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak midein deniz gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mirlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk balaban kullanma meydanını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her çağ 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden uran vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mirlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini kontrol eden bir süreçtir. Günümüzde insanlar, elan içi geniş ve mahsuldar evetşayabilmek midein klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima gösteriş olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut anlayışyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek arzu etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok başkalık evet. çıktı klima sıfır anlayışyerlerinde kimse çhileışmak istememektedir. Önce anlayışyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor takımı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın serinleşmek midein kullanılan bir takım olmaktan çıailep, kışın da ısınmak midein yeğleme edilen takım yapmıştır. Klima kullanma hileışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye mirlamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği huzursında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde oldukça karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana akla yatkın seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin katkısızlanamaması, namuslu montaj icraatının dokumalmaması kabil nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Soylu erki ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alma maliyetinin birlikte işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate hileınmalıdır. Klima takımı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak bayağı bir istikşaf dokumalmalıdır.